
Er werden heel wat vragen gesteld aan EMPREVA over de aanbevolen beschermingsmiddelen om COVID-19 het hoofd te bieden. Om het werk van de preventieadviseurs van de aangesloten organisaties te vergemakkelijken en het delen van best practices mogelijk te maken, heeft EMPREVA een SharePoint-platform gecreëerd dat toegang geeft tot een reeks gedeelde documenten.
Deze documenten bevatten adviezen en aanbevelingen, maar ook praktische hulpmiddelen:
Adviezen en aanbevelingen
- Het opnemen van lichaamstemperatuur
- Het gebruik van gezichtsmaskers
- Ventilatie in de ruimtes
- Gebruik van bleekmiddel als desinfecterende product
Tools
- Tool risicoanalyse COVID-19
- Hoe rekening te houden met de psychosociale belasting door de terugkeer naar het werk na de quarantaine? - Dit document bevat aandachtspunten en aanbevelingen van preventiemaatregelen op psychosociaal niveau om werkgevers en preventieadviseurs te helpen bij de planning van de terugkeer naar het werk op de werkplek.
Hoe kan je toegang krijgen tot dit gedeelde platform?
De toegang tot het gedeelde Sharepointplatform werd verschaft aan alle verantwoordelijken van de Interne Diensten voor Preventie en Bescherming op het Werk (IDPB) van de aangesloten organisaties.
Bijkomende toegang kan gegeven worden aan de preventieadviseurs op simpele vraag van de verantwoordelijker van de IDPB van de aangesloten organisaties via het insturen van het volledig ingevulde formulier ‘inschrijving sharepoint EMPREVA-PA’ naar info@empreva.fgov.be